تاریخ ارسال : ۲۷ مهر ۱۳۹۵

برخورد با لوازم خانگی قاچاق از ابتدای مهر

برخورد با لوازم خانگی قاچاق از ابتدای مهر

رئیس اتحادیه لوازم خانگی اعلام کرد: از ابتدای مهرماه با لوازم خانگی قاچاق برخورد خواهیم کرد.

به گزارش صدا و سیما ، محمد طحان پور افزود : در حال حاضر این نوع کالاها خیلی کم شده است و دو سال پیش کارخانه ای از چین لباس شویی وارد می کرد و در اینجا برند ایرانی می زد که سود زیادی داشت اما بعد از شناسایی و برخورد، کارخانه تعطیل شد.

وی اضافه کرد: بخش نگران کننده، ورود کالاهای چینی است زیرا این کالاها در بازار کشورمان حرف نخست را می زند و در حال حاضر نیز فقط در خصوص کولر گازی چنین کاری انجام می شود که قطعات خارجی وارد می شود، اینجا سرهم می کنند و برند ایرانی می زنند.

برخورد با لوازم خانگی قاچاق از ابتدای مهر

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد : ولی کالاهای شرکت های مطرح و معروف کالایشان به درستی وارد می شود و می توان مطمئن بود لوازم خانگی که برقی هستند کالای واقعی است.

البته در نوع کالاهای کوچک خانگی مانند چرخ گوشت کالاهای چینی هستند و نماینده هم واقعی نیست و تنها وارد کرده اند. البته با نظارت هایی که شروع شده است، خیلی از این کالاها نیز دیگر وارد نمی شود.

وی درباره پاکسازی منطقه امین حضور از کالاهای قاچاق لوازم خانگی گفت : با هماهنگی هایی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا، از ابتدای مهر ماه شروع می شود. از مردم هم خواهش می کنم کالایی که می خرند، برگه فروش رسمی بگیرند و از فروشنده بپرسند که کالا ساخت کجاست.

محمد طحان پور درباره پاکسازی منطقه امین حضور از کالاهای قاچاق لوازم خانگی عنوان داشت: با هماهنگی هایی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا، از ابتدای مهر ماه شروع می شود.

اقای نکونام مدیر کل صادرات و واردات سازمان استاندارد ایران با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در سه حوزه عملکرد، ایمنی و برچسب انرژی بر کالا ها نظارت می کند، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در استانداردها مطرح است، بحث نشانه گذاری است که نام تولید کننده و علامت تجاری را در بر می گیرد.

وی افزود : اینکه کالا با برند تقلبی وارد می شود، مشمول ماده 122 قانون امور گمرکی می شود که مربوط به برند کالاهای وارداتی می شود.

مدیر کل صادرات و واردات سازمان استاندارد در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می توانند استاندارد بودن کالایی را تشخیص دهند، گفت: کالاهایی که از مبادی قانونی یعنی گمرک وارد می شوند، به ما ارجاع می شود و ما آنها را بررسی می کنیم. مطابقت اسناد ، بررسی برچسب نشانه گذاری کالا و کیفیت کالا جزو مسائلی است که در سازمان استاندارد بررسی می شود و اگر مسئله ای باشد، به گمرک اطلاع داده می شود.

منبع : تابناک